poniedziałek, 16 czerwca 2014

Ogrodowo...

Witajcie serdecznie!
W tym sezonie mój ogród jest jakby bezpański.... Nie mam ani czasu, ani ochoty na jakiekolwiek prace. Całą energię i czas poświecam nowemu domkowi i mam straszne wyrzuty sumienia. Ale niestety nie rozdwoję się.
To co rośnie jest efektem mojej  12 - letniej pracy i mam nadzieję, że jeden sezon nieróbstwa nie zniszczy ogrodu. Ostatnio jednak zmobilizowałam się i "ogarnęłam trochę" zakamarki ogrodu, wystawiłam donice i kosze.
Studnię dawno temu wykonałam sama. Mąż przyczepił daszek z reszki blachy po remoncie dachu.
"Smolinosy" wykopane kilka lat temu z pola nie wymagają właściwie żadnych prac pielęgnacyjnych. Dosadziłam aksamitki - rosną wszędzie i bezproblemowo.

Kącik przy wjeździe do garażu wiele lat świecił pustką. Pomalowałam stary kosz, zasadziłam pelargonie, pomalowałam konar drzewa i teraz dostawiłam ceramiczne ptaszki. Od razu zrobiło się weselej.

Ustawiłam donice przy belkach wiaty na samochód. Lobelie z pelargonią to mój ulubiony zestaw kwiatów.

Przy schodach wejściowych mam rabatę. Wlele lat sadziłam kwiaty jednoroczne, ale mój leń kazał mi posadzić byliny i krzewy. Efekt: mało pielenia i kolorowo.
Wyjątkowe są krzewuszki z czerwonymi i różowymi kwiatami.

Od razu przyznaję się, strasznie zaniedbałam trawnik. Nie wyczesałam darni, nie wysypałam nawozu, więc jest naprawdę byle jaki. 
Ale w tym roku zakwitł jaśminowiec - zapachu pełen ogród!

A to jest mój wieliki skarb! Wiadomo, woda w ogrodzie jest najważniejsza!
 Gromadzenie deszczówki w byle jakich pojemnikach nie wchodziło w grę, więc zakupiłam takie "coś" o pojemności 500 litrów, wmontowane do rynny. Mimo wysokiej ceny naprawdę polecam: efektowne, praktyczne i ozdobi każde miejsce w ogodzie.

P.S. Dalej szyję poduszki. Przody są już gotowe. Za kilka dni pokażę Wam cały komplet. 
Już jestem zadowolona z efektów.

pozdrawiam serdecznie Kasia

7 komentarzy:

  1. To coś na deszczówkę jest genialne !!! A ja bym mu jeszcze jakies decou walneła :-) A Twój ogród i wszystkie roślinki mają sie świetnie Podoba mi sie taki trochę półdziki wystrój.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. PODZIWIAM cie Kasiu bo To co widze na zdjeciu jest cudowne. Trzeba meic na prawde talent by umiec tak zadbac o ogrod. JKest cudowny !

    OdpowiedzUsuń
  3. Ojej, jak tu pięknie u Ciebie ! Kącik przy garażu bardzo mi się spodobał i to coś do gromadzenia deszczówki- rewelacja :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Piękny ogród i gratuluję pomysłu na studnię :) "pojemnik" na deszczówkę świetny :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetny wpis, fajnie poczytać starocie sprzed lat
    ____________________________
    Bartmetaco

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo podoba mi się drewniana aranżacja starej studni :) Chociaż sama nie mam w ogrodzie studni, to zastanawiam się nad kupnem takiej drewnianej imitacji pokrytej rozmaitymi kwiatami :)

    OdpowiedzUsuń

Serdecznie dziękuje za każde słowo...
Pozdrawiam Kasia